Copyrights 2025 © Grafitovo

Lekarz

Zamiłowanie do medycyny nie zawsze musi być podszyte chęcią pomocy, gdyż ciała skrywają wiedzę i kuszą obietnicami wieczności. Lekarz to klasa dla graczy z zamiłowaniem do bycia potrzebnym, którzy obok dbania o dobrostan i przeżycie drużyny chcą wykorzystać swoje zwinne palce i ukryte ostrza by zadać śmiertelne rany. Nie jest to klasa dla tych co chcą być zawsze z przodu. Lekarz będzie także przydatnym badaczem tego co organiczne.
Badacz znalezisk organicznych / zwinne palce
Wsparcie medyczne / precyzyjne ciecia

Etapy rozwoju klasy

POZIOMWYMAGANIA DO AWANSUUMIEJĘTNOŚCI Pasywne
Poz. 1 | Sanitariusz- medykamenty i opatrunki dają +1 do efektu
Poz. 2 | Lekarz 55pkt1x Umiejętność Sanitarusza (poz.3)
2x Umiejętność Sanitarusza (poz.2)
3x Umiejętność Sanitariusza (poz.1)
- medykamenty i opatrunki dają +1 do efektu
- znajomość ziół i składników (mod +2)
Poz. 3 | Chirurg2x Umiejętność Lekarza (poz.3)
3x Umiejętność Sanitarusza/Lekarza (poz.2)
2x Umiejętność Sanitarusza/Lekarza (poz.1)
- medykamenty i opatrunki dają +2 do efektu

- znajomość ziół i składników (mod +3)
+1 Wiedzy lu (max zwiększony do 6)

Poziom 1 | Sanitariusz

Umiejętności

Gracz może skorzystać z każdej umiejętności dla swojego poziomu, ale tylko poza inicjatywą, gdy może się skupić.

W sytuacji gdy działa inicjatywa wtedy gracz może używać tylko wyuczonych umiejętności.

Dodatkowo tylko wyuczone umiejętności dają modyfikator do rzutu.

Nazwa umiejętności musi być adekwatna do urazu. Np. jeśli postać ma zwichnięty staw to Opatrzenie rany nie da efektu.

UMIEJĘTNOŚĆPTrud.CECHAOpis sukcesuIngrediencje
Opatrzenie rany2Wiedza+1 PŻ/ per sukces
Nastawienie stawu3Zręczność+1.5 PŻ/ per sukces
Zatrzymanie krwawienia3Zręczność/Wiedza+3 PŻ/ per sukces
Medytacja2Siła Woli(tylko SELF) +1 PP/ per sukces
Prosty medykament (przedmiot)3 (ukryty rzut)WiedzaTworzy przedmiot | +x PŻ i +x PP gdzie “X” to liczba sukcesów. Jeśli porażka to medykament zabiera po 1PŻ i 1 PP za każdy brakujący sukces!2 różne składniki lecznicze
Dopalacz (przedmiot)1Wiedza+3PP/ per sukces (+ efekt uboczny mod. -0.5 do Percepcji i Wiedzy/ per sukces do końca dnia2 składniki odurzające
Akupunktura wpierdolu3ZręcznośćZadajesz tuzin ciosów sztyletem (dmg x2)

Poziom 2 | Lekarza

Umiejętności

umiej. pierwotnaUMIEJĘTNOŚĆPTrud.CECHAOpis sukcesuIngrediencje
Opatrzenie rany (poz.3) >Zszycie rany (poz.1)4Wiedza+2 PŻ/ per sukces
Nastawienie stawu (poz.3) >Terapia kinetyczna (poz. 1)4Zręczność+3 PŻ/ per sukces
Zatrzymanie krwawienia (poz. 3) >Transfuzja (poz.1)5Zręczność/Wiedza+3 PŻ/ oer sukces
MedytacjaTerapia3Siła Woli+1.5 PP/ per sukces
Prosty medykament (poz.3) >Medykament Leczniczy (przedmiot)3 (ukryty rzut)WiedzaTworzy przedmiot | +x PŻ i +x PP gdzie “X” to liczba sukcesów. Jeśli porażka to medykament zabiera po 1PŻ i 1 PP za każdy brakujący sukces!2 różne składniki lecznicze
Prosty medykament (poz.3) >Medykament Kojący (przedmiot)3 (ukryty rzut)WiedzaTworzy przedmiot | (+x)*2 PP gdzie “X” to liczba sukcesów. Jeśli porażka to medykament zabiera 1 PP za każdy brakujący sukces!2 różne składniki uspokajające
Dopalacz (przedmiot)Narkotyk (przedmiot)2Wiedza+5PP/ per sukces (+ efekt uboczny mod. -1 do Percepcji i Wiedzy/ per sukces do końca dnia (24h)2 składniki odurzające
Lobotomia3WiedzaWyciągasz 1 słowa/ per sukces (ofiara musi być ledwo żywa lub otymaniona)- lobotomia daje 10dmgnarzędzie do lobotomii

Poziom 3 | Chirurg

Umiejętności

UMIEJĘTNOŚĆPTrud.CECHAOpis sukcesuIngrediencje
Transplantacja5WiedzaZamieniasz wadliwy organ na nowy od dawcy utrzymując pacjenta przy życiu
Naznaczenie5 +cel dostaje 3dmg + krwawienieSiła WoliMożesz naznaczyć trwale magią żywą istotęostre narzędzie
Trucizny3 (ukryty) + 12hWiedzaTrucizna, zadaje 2dmg lub 15 minut efektu/ per sukces. Jeśli porażka to może zostać wykryta w smaku i nie zadziała
Wzmocniony układ odpornościowy3Siła WoliChoroby, trucizny i efekty uboczne, działają na Ciebie słabiej o 1/oer sukces
Otwieranie zamków3Siła WoliMożesz otworzyć zwykły zamek mechaniczny
Klasy postaci są sugestią. Jeśli masz pomysł na inne umiejętności danej klasy to skonsultuj to z Mistrzem Gry. Możesz też zasugerować całkowicie nową klasę.