

| POZIOM | WYMAGANIA DO AWANSU | UMIEJĘTNOŚCI Pasywne |
|---|---|---|
| Poz. 1 | Kurier | ZWINNY - Raz na turę nie tracisz akcji na wyciągnięcie broni, podniesienie przekazanie i uzycie przedmiotu | |
| Poz. 2 | Dziennikarz 55pkt | 1x Umiejętność Kuriera (poz.3) 2x Umiejętność Kuriera (poz.2) 3x Umiejętność Kuriera (poz.1) | |
| Poz. 3 | Łowca dziwów | 2x Umiejętność Dziennikarza (poz.3) 3x Umiejętność Kuriera/Dziennikarza (poz.2) 2x Umiejętność Kuriera/Dziennikarza (poz.1) |
Gracz może skorzystać z każdej umiejętności dla swojego poziomu, ale tylko wyuczone dają dodatkową kość do rzutu.
| UMIEJĘTNOŚĆ | PTrud. | CECHA | Opis sukcesu |
| Kryptografia | 3 | Wiedza | Znajdujesz sens badanych symboli |
| Przesłuchanie | 2 | Wpływ | Wymuszasz TAK lub NIE na x oytań gdzie x to wielokrotniść zdania umiejetności |
| Fizyczny Cień | 1-3 | Siła Woli | Twój cień może wpływać fizycznie na otoczenie |
| Rozkaz | 1-3 | Wpływ | Wpływasz na słabsze psychicznie istoty i wydajesz im rozkaz (1 słowo) |
| Wyczucie wibracji | 2 (ukryty rzut) | Siła Woli | Wyczuwasz wibracje elementów oraz miejsca mocy, a także splecione zaklęcia |
| Przycelowanie | 2 | Zręczność | Kolejny atak bronią ma +2 sukcesy |
| Jedność z cieniem | 2 | Zręczność | Znajdujesz ukrycie i znikasz z pola widzenia |
| Opatrzenie rany | 3 | Wiedza | +1 PŻ/ per sukces |
| Zwinne palce | 2 | Zreczność | Otwierasz proste zamki, dokonujesz drobnych kradzieży |